ΦΟΙΤΗΤΟΚΡΙΣΗ

αρχείο λήψηςΗ οικονομική κρίση στην Ελλάδα τη τελευταία χρόνια, έχει φέρει σε δύσκολη θέση αρκετούς πολίτες, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι νέοι  να φεύγουν στο εξωτερικό. Τι γίνεται όμως με τους νέους που σπουδάζουν ή επιλέγουν να μείνουν στην Ελλάδα;

Η Στέλλα Γκουρτζίδου, φοιτήτρια γερμανικής φιλολογίας στο Α.Π.Θ, με καταγωγή από Αλεξανδρούπολη θα μας μιλήσει για το πως βιώνει η ίδια την κρίση.

1)Πόσα χρόνια είσαι φοιτήτρια στην Θεσσαλονίκη;

Τελειώνω τώρα το δεύτερο έτος στο τμήμα της Γερμανικής φιλολογίας του Α.Π.Θ

2)Μόλις βγήκαν τα αποτελέσματα των πανελληνίων και είδες Θεσσαλονίκη, πώς αντέδρασες ;

Περιττό να πω πως πάντα έλεγα οτι θα σπουδάσω στην Θεσσαλονίκη! Οπότε όταν ξεκίνησα να διαβάζω για τις πανελλήνιες ο στόχος μου ήταν το Αριστοτέλειο. Οι ξένες γλώσσες ήταν κάτι που αγαπούσα πάντα οπότε ήξερα οτι θα ασχοληθώ με αυτό. Όταν τελείωσαν οι εξετάσεις ξεκίνησε ενα άλλο βάσανο, αυτό της αναμονής! Ξύπνησα το πρωί μέσα στο άγχος και άνοιξα τον υπολογιστή για να δω τα πολυπόθητα αποτελέσματα. 1η ώρα, 2 ώρες και τίποτα! Έκανα το τελευταίο refresh στη σελίδα και τότε μάντεψε που πήγε το μάτι μου; ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ! Το μόνο που θυμάμαι μετά είναι να χοροπηδάμε σαν κατσίκια με τη μαμά μου! Όταν είδα ότι ήταν Γερμανική Φιλολογία χάρηκα ακόμα περισσότερο.

3) Οι γονείς σου, ήταν θετικοί από την αρχή να σε αφήσουν να σπουδάσεις Θεσσαλονίκη; (οικονομικός λόγος)

Κοίτα, όπως κάθε γονιός και οι δικοί μου δεν ήθελαν να φύγω μακριά. Μου έλεγαν ή Αλεξανδρούπολη ή Κομοτηνή. Εγώ όμως δεν ήθελα καθόλου.Και πέρασε βέβαια το δικό μου.

4) Στέλλα  , είσαι σχεδόν δύο χρόνια Θεσσαλονίκη, η ζωή είναι ακριβή , τελικά στην συμπρωτεύουσα;

Το πρώτο καιρό μου φαινόντουσαν ακριβά. Το να φας απ’έξω , να πιεις το καφέ σου και τα λοιπά. Αργότερα ανακάλυψα μαγαζιά με φθηνό φαγητό με την ίδια ποιότητα και καφετέριες πάνω στο πανεπιστήμιο και βολεύτηκα. Παντού βρίσκεις φτηνά.

5) Μετά τις σπουδές σου θα ήθελες να μείνεις Θεσσαλονίκη ή γενικά Ελλάδα ή να φύγεις στο εξωτερικό;

Αυτή είναι μια συζήτηση που έχει γίνει σε όλες τις φοιτητικές παρέες. Εγώ προσωπικά δεν έχω σκοπό να φύγω από την Ελλάδα. Με το επάγγελμα που διάλεξα μπορώ να βρω μία λύση είτε αυτό είναι ιδιαίτερα μαθήματα , είτε τουριστικά είτε γραφείο μεταφράσεων. Βέβαια ποτέ μην λες ποτέ αλλά προς το παρόν όχι! Δεν αλλάζω την Ελλάδα για τίποτα!

6)Έχεις δουλειά για να καλύπτει τις ανάγκες σου ή οι γονείς σου , σου δίνουν τα χρήματα;

Δυστυχώς δεν έχω βρει κάτι αν και είμαι στην αναζήτηση! Όπως είπα και πριν οι γονείς μου, μου δίνουν τόσα όσα, αλλά και πάλι θα ήθελα πάρα πολύ να μην τους επιβαρύνω.

7) Έχεις μείνει καμία φορά χωρίς καθόλου χρήματα;

Ξέρω να διαχειρίζομαι τα λεφτά μου. Οι δικοί μου, μου δίνουν τόσα όσα χρειάζομαι. Τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο. Δόξα το Θεό δεν μου έχει τύχει τίποτα τέτοιο.

8) Υπάρχουν δουλειές για τους φοιτητές ή αν ναι πώς τους αντιμετωπίζουν;

Σίγουρα υπάρχουν δουλειές για φοιτητές. Όπου και να πας φοιτητές δουλεύουν και πραγματικά μπράβο τους. Τώρα το πώς του φέρονται δεν ξέρω. Αλλά νομίζω πως είναι ευχαριστημένοι.

9)Τι αλλαγές θα έκανες για να μην φύγεις στο εξωτερικό;

Μέχρι τώρα οι επιλογές μου, θέλω να πιστεύω, ότι ήταν σωστές. Και μακάρι να συνεχίσουν να είναι σωστές! Με την βοήθεια των γονιών μου για αρχή και αργότερα μόνη μου θα μπορέσω να έχω μία αξιοπρεπής ζωή.

10) Πιστεύεις οτι τα πράγματα θα καλυτερέψουν;

Όσο και να με στεναχωρεί αυτό πιστεύω πως η κατάσταση αυτή θα υπάρχει για πολλά χρόνια ακόμα. Οι πολιτικοί κάνουν τα δικά τους και σκέφτονται μόνο το συμφέρον τους. Είναι πράγματα κρίμα γιατί η Ελλάδα είναι μια πανέμορφη χώρα και δεν της αξίζει όλο αυτό.

Σ’ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη Στέλλα.

Λάμπρου Μαρίνα – Ιφιγένεια

Leave a Reply

