ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ VS ΔΙΑΚΟΠΕΣ

krisidi

Είναι Τέταρτη πρωί. Σηκώνομαι από το κρεβάτι μου, πλένω τα δόντια μου και κάθομαι να φάω το πρωινό μου. Ανοίγω την τηλεόραση και βλέπω την Τσολάκη να λέει τον καιρό χορεύοντας σαν την τρελή. «Που την βρίσκει την όρεξη να χορεύει πρωινιάτικα» σκέφτομαι. «Η πιο ζεστή μέρα του μήνα είναι σήμερα» λέει. Σε λίγη ώρα κάνουν μια guest εμφάνιση η μαμά μου με τον μπαμπά μου. «Κάνει πολύ ζέστη σήμερα» μου λέει η μαμά μου. «Άντε να τελειώσω με την σχολή, και να πάμε διακοπές» της απαντώ. Η πρώτη μπηχτή έπεσε. Ο μπαμπάς μου με κοιτάει μέσα στα μάτια. Τα πρώτα δευτερόλεπτα δεν μίλησε καν. Μετά από λίγο ακούω την βαριά φωνή του να λέει «φέτος δεν έχει διακοπές». Γκρεμίστηκε όλος μου ο κόσμος. Μην πω ότι βούρκωσα κιόλας. «Δεν μπορεί να μου το κάνει αυτό ο ίδιος μου ο πατέρας» σκέφτηκα. Σηκώνομαι από την καρέκλα σαν τον νταή να του ζητήσω τον λόγο. «Κάτσε κάτω» μου λέει με άγρια φωνή. Η μαγκιά μου κόπηκε σε κλάσματα δευτερολέπτου. «Πάνε οι μέρες που πηγαίναμε διακοπές, φέτος δεν μας περισσεύουν λεφτά. Δεν σας έλειψε τίποτα και ποτέ, δεν θα πάθετε κάτι αν δεν πάμε διακοπές φέτος». Ήξερα ότι στεναχωριόταν που μας χάλασε το χατίρι αλλά από την άλλη πλευρά τον καταλάβαινα. «Εγώ προτείνω φέτος να πάρουμε μια φουσκωτή πισίνα και να κάνουμε διακοπές στο υπέροχο μπαλκόνι μας» λέω και γελάω για να ελαφρύνω λίγο το κλίμα. Όσο και αν θέλει να το παίζει σκληρός ο μπαγάσας, γέλασε. Όλη την υπόλοιπη ημέρα το σκεφτόμουν. Τόσο πολύ δεν έχω σκεφτεί ούτε για τα κείμενα που γράφω για την σχολή μου! Σκεφτόμουν πόσες ακόμη οικογένειες δεν θα πάνε διακοπές και φέτος γιατί δεν έχουν ‘’ χρήματα για ξόδεμα’’ όπως λέει ο μπαμπάς μου, και ακόμα χειρότερα πόσες οικογένειες στερούνται τα βασικά αγαθά. Έτσι έχει η κατάσταση για ακόμη ένα καλοκαίρι λοιπόν. Τα πράγματα δεν αλλάζουν. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν χρειάζεται να πάμε διακοπές για να περάσουμε καλά με τις οικογένειές μας. Συμβουλή ημέρας: εκτιμούμαι αυτά που έχουμε. Κλιματιστικό μου θα περάσουμε υπέροχα αυτό το καλοκαίρι. Στο υπόσχομαι!

ΙΩΑΝΝΑ ΛΙΤΣΟΥ

Leave a Reply

