ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

CIMG1175Κάθομαι στον χώρο αναμονής του νοσοκομείου περιμένοντας τον γιατρό μου ο οποίος έχει αργήσει χαρακτηριστικά όπως πάντα. Σιγά σιγά άρχισε να έρχεται και άλλος κόσμος. Έπειτα από λίγο φτάνει και ένας πατέρας , αλβανικής καταγωγής , με το 10 χρόνο γιο του ο οποίος ήταν γεμάτος με αίματα. Κάθονται απέναντι μου. Το κλάμα του παιδιού μου τρυπούσε τα αυτιά! Θα το φιμώσω είπα από μέσα μου. Το τι αυτοσυγκράτηση έδειξα δεν λέγεται! «Τι έπαθε ο μικρός» ρωτάει η κυρία δίπλα μου τον μπαμπά του. Εν το μεταξύ ο πατέρας ήταν τόσο εκνευρισμένος που το πρόσωπο του είχε κοκκινίσει . «Κυρία μου οι διακρίσεις στο σχολείο φέρνουν πολλούς καβγάδες. Διακρίσεις όχι μόνο από τα παιδιά αλλά και από τους δάσκαλους. Καταλαβαίνεται τι θα πει αυτό;» Κούνησε καταφατικά το κεφάλι της. Εγώ από την άλλη κάθομαι με γουρλωμένα μάτια και ανυπομονώ να ακούσω τα επόμενα του λόγια. «Εσένα κοπέλα μου σε δεχόταν σε όλα τα σχολεία της πόλης ;» με ρωτάει. «φυσικά» του απαντώ μονολεκτικά. Δεν με έπαιρνε να πω κάτι παραπάνω. «Εμένα τα παιδιά μου τα δέχτηκαν μόνο σε ένα, ξέρεις γιατί; Γιατί δεν είμαστε Έλληνες. Τα δικά τα παιδιά μας δηλαδή δεν έχουν δικαίωμα στην παιδεία; ». Το βλέμμα μου πάγωσε. Δεν ήξερα τι να απαντήσω. Το μόνο που ήξερα ήταν ότι είχε δίκιο. Στην υπόλοιπη ώρα που πέρασε δεν μίλησε κάνεις. Μόνο κοιταζόμασταν. Σ ‘ αυτήν την κοινωνία ζούμε λοιπόν; Γιατί να στερούμε την ελευθερία από αυτούς τους ανθρώπους να είναι ίσοι με εμάς; Και ποιοι είμαστε εμείς που θα δεν θα επιτρέψουμε στα παιδιά από άλλες χώρες να έχουν δικαίωμα στην παιδεία! Διακρίσεις για το χρώμα, διακρίσεις για τον τόπο καταγωγής. Αχ ελληνάκο αυτά σου έμαθαν εσένα στα σχολεία; Και αφού μεγάλωσες και σπούδασες έμαθες να κάνεις και διακρίσεις; Παιδεία και διακρίσεις δεν πάνε μαζί όμως. Αυτό δεν υπολόγισες σωστά!

ΙΩΑΝΝΑ ΛΙΤΣΟΥ

Leave a Reply

