Editorial: Gamification: κατι νεο στη δημοσιογραφια

18426078_1012535152217342_1984014351_o.pngΣε πολλές χώρες του εξωτερικού παρουσιάζεται μια νέα «τάση» στον τομέα της δημοσιογραφίας. Το gamification κάνει την ερευνητική δημοσιογραφία παιχνίδι. Βασισμένο σε παιχνίδια που ήδη υπάρχουν δίνει την δυνατότητα στον κόσμο να γίνει τα μάτια και τα αφτιά του δημοσιογράφου καθώς ο ίδιος είναι αδύνατο να βρίσκεται παντού και πάντα.
Ένα παράδειγμα gamification είναι η προσπάθεια της εφημερίδας Guardian, το 2009, να ενισχύσει την ερευνητική της ομάδα ζητώντας στους αναγνώστες της να συμμετάσχουν στον έλεγχο εγγράφων που αφορούσαν αποδείξεις δαπανών των μελών του κοινοβουλίου. Ο κάθε πολίτης είχε τη δυνατότητα να επιλέξει έναν βουλευτή, να δημιουργήσει το προσωπικό του προφίλ και να κερδίζει μπόνους ανάλογα με το αποτέλεσμα που είχε κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας του υλικού του.
Αντίστοιχα το 2014 το Al Jazeera προώθησε ένα διαδικτυακό παιχνίδι που μάθαινε στον «παίκτη» να αναγνωρίζει τα δίκτυα παράνομης αλιείας στην Αφρική. Ο παίκτης μπαίνει σε ρόλο ερευνιτή-δημοσιογράφου και συλλέγει στοιχεία για να χτίσει την υπόθεση ενός περιβαλλοντικού σκανδάλου.
Ακόμα ο Michael Morisy ανακοίνωσε την δημιουργία ενός νέου παιχνιδιού που όπως λέει θα βοηθήσει στο να ανιχνευτούν και να αποκαλυφθούν δημόσια σκάνδαλα. Θα δίνει στον κόσμο που παίζει το παιχνίδι αυτό μικρές « αποστολές » ώστε όταν την ολοκληρώνουν θα ξεκλειδώνουν νέες πίστες και θα συλλέγουν πληροφορίες . Έτσι θα έχουν βοηθήσει στην δημιουργία των δημοσιογραφικών ιστοριών.
Αυτό λοιπόν είναι ένας τρόπος να μπορέσει ο πολίτης να εμπιστευτεί τον δημοσιογράφο. Είναι ένας έξυπνος και ενδιαφέρον τρόπος να πειστεί ο πολίτης να βοηθήσει στην σημαντική δουλειά που έχει να κάνει ο δημοσιογράφος. Επίσης βοηθάει και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων καθώς και στην επίλυση κοινωνικών προβλημάτων.
Ίσως ήρθε η ώρα να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα. Θα προσέφερε μεγάλη βοήθεια στους δημοσιογράφους καθώς οι πολίτες θα τους προωθούσαν ειδήσεις από όλον τον κόσμο. Ο δημοσιογράφος θα γίνει ένα με τους πολίτες που φαίνεται να ενθουσιάζονται με την ιδέα. Ίσως αυτή η νέα «τάση» στον τομέα της δημοσιογραφίας ήρθε για να μείνει.

Αρχισυντακτης : Καραμβακάλη Δήμητρα – Ειρήνη , Θεοδοσίου Κατερίνα

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s