ΤΡΕΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΜΙΑ Η ΟΥΣΙΑ: ΠΙΣΤΗ, ΟΡ(Α)ΜΑ, ΠΕΙΣΜΑ (Συνέντευξη στον ηθοποιό και σκηνοθέτη Στέλιο Βραχνή)          

,ξν

Οι νέοι άνθρωποι πρέπει να έχουν πάντα δικαίωμα στην έκφραση. Η φωνή τους είναι προφητική, χωρίς να το γνωρίζουν, αληθινή, χωρίς να το προσπαθούν. Οπότε, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου, ένας σημαντικός εκπρόσωπος της νέας γενιάς καλλιτεχνών σε αυτήν την πόλη, στέλνει το δικό του μήνυμα για την θεατρική τέχνη και εκφράζει την προσωπική του αλήθεια. Ο Στέλιος Βραχνής είναι απόφοιτος του Καλλιτεχνικού Σχολείου Θεσσαλονίκης και υπότροφος της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του Ανδρέα Βουτσινά. Πρόκειται για ένα ανήσυχο καλλιτέχνη, για μια πολυσχιδή προσωπικότητα, αφού σκηνοθετεί εδώ και τρία χρόνια στην Ομάδα Θεάτρου Άνευ Όρων, όπου και είναι ιδρυτής. Παίζει και γράφει θεατρικά έργα και ποίηση.

Στέλιο πες μου, πως βιώνεις το γεγονός πως παρόλο το νεαρότατο της ηλικίας σου έχεις φτάσει σε σημείο να σκηνοθετείς έργα και να ηγείσαι μιας ομάδας;

Κοίταξε να δεις, θα σου το πω όπως το σκέφτομαι. Απλούστατα στάθηκα τυχερός. Η τύχη είναι σοβαρός παράγοντας. Βρέθηκαν μπροστά μου τα κατάλληλα άτομα. Αυτοί με στήριξαν και με στηρίζουν ακόμα. Η τέχνη είναι νεκρή χωρίς άτομα δίπλα σου. Ποτέ δεν είσαι μόνος σου. Πάντα κάποιος ή κάποιοι κρύβονται πίσω από όλα. Η σκηνοθεσία ήταν η αγάπη μου από μικρός ακόμα. Κι όσο για την ηλικία… τώρα ένιωσα την ανάγκη να το εκφράσω, τώρα το έκανα. Τόσο απλά

Πιστεύεις πως στους καιρούς που βιώνουμε, ο Έλληνας παρακολουθεί θέατρο;

Πιστεύω πως το θέατρο έχει ακόμα πιστούς. Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που θα προτιμήσουν το Σαββατόβραδο τους να παρακολουθήσουν μια παράσταση από το να πάνε στα μπουζούκια. Αν θες την προσωπική μου αίσθηση. Η φετινή μου θεατρική δουλεία, δόξα το θεό, πηγαίνει πάρα πολύ καλά. Η μόνη εξήγηση που μπορώ να δώσω είναι πως η κωμωδία τα τελευταία χρόνια τραβάει το κοινό. Όλοι μας έχουμε την ανάγκη να ξεδώσουμε ρε παιδί μου.

Είσαι αυστηρός στις δουλειές σου;

Πρώτα από όλα με μένα το ίδιο. Δεν αφήνω το νου μου να πετάει αλλού, είμαι επικεντρωμένος μόνο στο στόχο. Αυτό δεν ξέρω αν είναι υγιές, αλλά μέχρι τώρα η αφοσίωση μου δεν με έχει «σταυρώσει». Έχω το κακό / καλό ελάττωμα να είμαι τελειομανής και εργασιομανής. Όλα θέλω να περνάνε από τα χέρια μου. Δεν το λέω εγωιστικά, απλά έτσι είναι. (Γέλια)

Πιστεύεις στο ταλέντο;

Δύσκολο. Σίγουρα κάτι υπάρχει στην ψυχούλα όλων μας. Λέγεται ταλέντο, θείο χάρισμα, φύση; Δεν ξέρω. Πάντως κάτι υπάρχει. Είναι η ενέργεια του άλλου. Ο τρόπος που προφέρει τις λέξεις. Ο τρόπος που κινείται, που καπνίζει… Δεν περιγράφεται, απλά βιώνεται. Πάντως ακόμα κι αν υπάρχουν όλα αυτά που εσύ ονομάζεις ταλέντο, εγώ σου ξαναλέω χωρίς σκυλίσια δουλειά δεν πας ούτε μέχρι το περίπτερο να πάρεις τσιγάρα. (Γέλια)

Κλείνοντας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, τι μήνυμα θες να στείλεις;

Τίποτα το μεγαλόστομο. Μόνο τρεις λέξεις. Πίστη, Όραμα, γαϊδουρίσιο πείσμα. Με αυτά τα τρία για σύμβουλους νομίζω πως το θέατρο κι η ίδια η τέχνη θα ’ρθει ξανά στα ίσα του και θα βρει τη χαμένη του ουσία. ΠΙΣΤΗ, ΟΡΑΜΑ, ΠΕΙΣΜΑ! Ευχαριστώ πολύ.

Μια συνέντευξη από τον                                                                                                                                             Χρήστο Χριστοδουλάρα.

#theatro #thessaloniki #skg #aneforon #steliosvrachnis #sofouli #andreasvoutsinas #journalism #kallitexniko

Leave a Reply

